Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.05.2007 16:19 - Лекар? Не, мерси.
Автор: dnes4o Категория: Новини   
Прочетен: 2966 Коментари: 9 Гласове:
0



Рязко намалява броят на желаещите да учат определени медицински специалности, а интересът към обучението по медицина като цяло намалява, обяви пред журналисти проф. Чавдар Славов, заместник - декан на Медицинския факултет. Според него причината за това се крие в скъпото образование.

Все по-малко са желаещите млади хора да учат патоанатомия или вътрешни
болести. Във факултета три пъти е обявяван конкурс за асистенти по патоанатомия и няма желаещи да се явят, каза той.

По-голям интерес предизвиква специалността "хирургия" и според Славов броят на анестезиолозите и хирурзите, които напускат България, се увеличава.   

Следдипломната квалификация на новозавършилите български лекари също е проблем, коментира проф. Славов. От тази година специализантите по държавна поръчка би трябвало да получават минимална работна заплата. Досега те не получаваха никакво заплащане за положения от тях труд.

Поради липса на разчети на Министерството на здравеопазването в продължение на две-три години липсваше прием на специализанти в определени специалности като офталмология, акушерство и гинекология и др., допълни той.   

През последните 10 години специалност са взели 7262 български и чуждестранни лекари, допълни проф. Славов.



Тагове:   Мерси,   лекар,


Гласувай:
0



1. анонимен - Nedoumyavam zashto e tazi situa...
08.05.2007 18:20
Nedoumyavam zashto e tazi situaciya! Specialno v USA i Canada horata, koito uchat medicina se smyatat za shtastlivci i tova e ravnosilno da spechelish 6-ca ot tototo! V medicinskite fakulteti sredniya uspeh e poveche ot 5.20 po nashiya standart i tova e nay-visoko zaplatenata profesiya v tezi strani!
цитирай
2. анонимен - Ми живей и ти с 400лв пък да видим к...
08.05.2007 18:38
Ми живей и ти с 400лв пък да видим колко ще ти се докторства после.
цитирай
3. анонимен - Коментар
08.05.2007 19:19
ами аз съм от щастливите джипита дето за 7 години реформа съм натрупал 20 дни почивка,работя денонощно обслужвам страшно много пациенти ,разбих си изцяло здравето и психиката и накрая си купих двустаен панелен апартамент в покраинините на един среден наш град ,а всеки циганин в моята практика кара по -хубава кола от мен и се шири в по-голямо жилище от мен ,а и успява да закуси ,да обядва ,да си почине след обед ,да излезе вечер някъде със семеиството на заведение ,а аз търча през това време да обслужвам безплатно пациенти освободени от такси ,щото са инвалиди от лежане .Освен това да не забравя след като съм учил плътно 18 години ,продължих със още 3 год специалност ,а сега със 2 ра още 3 години и винаги съм бил добре подготвен.Е излезе ,че в тая държава един учи по 25 години и взема 500 лв ,а другия не учи ,ама взема 1000 щото му била ценна професията -никои не щял да става готвач ,овчар и шофьор-та дерзайте .
цитирай
4. анонимен - напразни надежди
08.05.2007 22:25
лекарите в което и да е звено трупат празни надежди за добрро заплащане , но уви геноцид има ще има до изживяване на тези поколения, до прокуждане на лекарите и обяваване на истинска латиноамериканска република
цитирай
5. анонимен - луди хора
09.05.2007 08:20
Влезъл съм медицина с оценка доста над 5.50.
В момента съм рентиер и си живея щастливо.
Нищо че имам статии и международни участия. Нищо, че имам тапии.
Ходете вие да работите за няколкостотин лева, да ви умират хора, а началника да ви крещи за всичко.
цитирай
6. анонимен - поздрав от болницата
09.05.2007 08:36
Ние се печем на още по-голям огън,но идва видов ден
Не останахме.С изчезването на професията в провинцията няма да спре разпада.В София вече ма недостиг на кадри.Да не говорим за сестрите.Критикуват тези които работят в Либия,че не вземали становище по въпроса.Е, как да го вземат като те нямат родина.Мафията ги изгони.Ако накой си мисли, че с благопожелатия и лъжливи обещания нещо ще се промени се лъже.Още през 90 г. тръбяха "спасявайте се по единично". НИКОМУ НЕ СМЕ НУЖНИ!! РАЗБЕРЕТЕ ГО.Още по-малко на т.н. пациенти.
цитирай
7. анонимен - Мнение
09.05.2007 10:25
За да запазим добрите лекари и мед. сестри в България трябва заплатите им да се повишат значително. В Румъния как успяха да вдигнат заплатите на лекарите. Да не говорим за Турция или Гърция, където заплатите им са над 2000евро. Защо в България това не е възможно?
цитирай
8. анонимен - унизително
09.05.2007 16:05
Учих почти 12 години-следване, специализации...Сега ме е срам да кажа какви пари получавам и то с много напъни от няколко места, а ако кажа все пак сумата не ми вярват....защото, според медиите докторите са корумпирани и взимат много...Скоро съвсем ще ми писне и ще зарежа всичко, колкото и да не ми се иска.
цитирай
9. анонимен - daite ni dobro zaplastane i niama da ...
16.04.2009 12:17
daite ni dobro zaplastane i niama da ima korupzia
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dnes4o
Категория: Новини
Прочетен: 5454810
Постинги: 174
Коментари: 6128
Гласове: 940
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930