Постинг
20.12.2006 17:56 -
Обича ли Аллах истината?
От: Георги Савчев
georgi.savchev@dnes.bg
Смъртната присъда на българските медицински сестри и палестинския лекар вече е факт. Увлечени в детайлното отразяване на процеса в Либия, международните реакции и прогнозите за бъдещи ходове, вече втори ден забравяме за един много съществен въпрос - как медиите да реагират в подобна ситуация?
Можем да бъдем сигурни - разузнавателните служби на страните от Близкия изток (а и не само от там) освен на „свои източници“, разчитат и на прецизния анализ на поведението на български медии.
Реакциите на медиите в демократичния свят са добър индикатор за обществената температура по определен проблем. Един добър прочит на медийните послания може да разкрие степента на важност на конкретния проблем и за политиците.
Не се съмнявайте - има кой в Либия да чете не просто изрезки от български вестници, а целите вестници. Същото се отнася и за радиото, и телевизията. Какво остава за виртуалните медии като Dnes.bg, достъпът до които е най-бърз и лесен от всяка една точка на света. Мислите, че не знаем ли?
Как четвъртата власт да се държи тези дни? Да ги скъсаме ли от гневни реакции или да потулим случая? Какво да правим?
На първо място- да загърбим емоцията и да ги цакаме с факти. Вместо книжни заплахи мнения на експерти. И без умора да цитираме коментарите от цял свят.
Политиците? Трябва много да внимаваме с преекспонирането на крайните изказвания. Българската позиция трябва да бъде подробно отразявана, но напъните на политически екстремисти, които си правят реклама, заслужават 2-3 реда.
Несъмнено темата ще падне от първите страници, но не трябва да се забравя. Ако последователно я припомняме, без крещене (либийците да си крещят), ще задържим вниманието на общественото мнение.
Една от малкото работещи стратегии на българската държава, а и на много отделни българи, е големият интерес на световните медии по случая. Колкото и на Либия да се прави, че не й пука, отразяването на процеса срещу българските медицински сестри и палестинския лекар изгради доста негативен образ на джамахирията, който може да се окаже силен инструмент за политически натиск.
В тази битка обаче е необходим и още един стратегически съюзник - медиите на арабски език. Ако България и нейните съюзници успеят да задействат определен медиен отзвук в арабския свят, да предизвикат журналистически интерес и фокусират за по-дълго вниманието върху процеса, натискът върху Либия ще стане още по-непосилен.
И- трябва да се знае - ние не целим някакво пробългарско отразяване на процеса, някакъв кичозен PR на България - става дума за нещо много по-просто и ефективно. Обективна информация, по-балансирано отразяване, възможността да се чуе позицията и на двете страни.
Ако арабските медии толкова са я закъсали (в което трудно ще повярвам) - да превеждат кореспонденциите на Reuters и BBС. Нали всички искаме да се чуе истината? Казват, че и Аллах я обичал...
georgi.savchev@dnes.bg
Смъртната присъда на българските медицински сестри и палестинския лекар вече е факт. Увлечени в детайлното отразяване на процеса в Либия, международните реакции и прогнозите за бъдещи ходове, вече втори ден забравяме за един много съществен въпрос - как медиите да реагират в подобна ситуация?
Можем да бъдем сигурни - разузнавателните служби на страните от Близкия изток (а и не само от там) освен на „свои източници“, разчитат и на прецизния анализ на поведението на български медии.
Реакциите на медиите в демократичния свят са добър индикатор за обществената температура по определен проблем. Един добър прочит на медийните послания може да разкрие степента на важност на конкретния проблем и за политиците.
Не се съмнявайте - има кой в Либия да чете не просто изрезки от български вестници, а целите вестници. Същото се отнася и за радиото, и телевизията. Какво остава за виртуалните медии като Dnes.bg, достъпът до които е най-бърз и лесен от всяка една точка на света. Мислите, че не знаем ли?
Как четвъртата власт да се държи тези дни? Да ги скъсаме ли от гневни реакции или да потулим случая? Какво да правим?
На първо място- да загърбим емоцията и да ги цакаме с факти. Вместо книжни заплахи мнения на експерти. И без умора да цитираме коментарите от цял свят.
Политиците? Трябва много да внимаваме с преекспонирането на крайните изказвания. Българската позиция трябва да бъде подробно отразявана, но напъните на политически екстремисти, които си правят реклама, заслужават 2-3 реда.
Несъмнено темата ще падне от първите страници, но не трябва да се забравя. Ако последователно я припомняме, без крещене (либийците да си крещят), ще задържим вниманието на общественото мнение.
Една от малкото работещи стратегии на българската държава, а и на много отделни българи, е големият интерес на световните медии по случая. Колкото и на Либия да се прави, че не й пука, отразяването на процеса срещу българските медицински сестри и палестинския лекар изгради доста негативен образ на джамахирията, който може да се окаже силен инструмент за политически натиск.
В тази битка обаче е необходим и още един стратегически съюзник - медиите на арабски език. Ако България и нейните съюзници успеят да задействат определен медиен отзвук в арабския свят, да предизвикат журналистически интерес и фокусират за по-дълго вниманието върху процеса, натискът върху Либия ще стане още по-непосилен.
И- трябва да се знае - ние не целим някакво пробългарско отразяване на процеса, някакъв кичозен PR на България - става дума за нещо много по-просто и ефективно. Обективна информация, по-балансирано отразяване, възможността да се чуе позицията и на двете страни.
Ако арабските медии толкова са я закъсали (в което трудно ще повярвам) - да превеждат кореспонденциите на Reuters и BBС. Нали всички искаме да се чуе истината? Казват, че и Аллах я обичал...
Показа ми обиграния Дон Хуан, а аз си въ...
ОБИЧА ЛИ ДЯДО НИКОЛАЙ ЛУКСА?
Психолози: Вижте как яде Той - така ви о...
ОБИЧА ЛИ ДЯДО НИКОЛАЙ ЛУКСА?
Психолози: Вижте как яде Той - така ви о...
Следващ постинг
Предишен постинг
де го прочете туй за Аллах?
Пак по тънката лайсна го даваш, като с Максимушка и сергиите пред синода.
Съгласен съм че журналистиката е като повечето хуманитарни спациалностти всичкология та накрая нищология (аз съм с хуманитарно образование та затуй имам мнение по въпроса).
цитирайПак по тънката лайсна го даваш, като с Максимушка и сергиите пред синода.
Съгласен съм че журналистиката е като повечето хуманитарни спациалностти всичкология та накрая нищология (аз съм с хуманитарно образование та затуй имам мнение по въпроса).
2.
анонимен -
аллах може би, но не и либийците
20.12.2006 19:55
20.12.2006 19:55
За мен това, което се случва в Либия със сестрите ни си е чист държавен тероризъм. Една цяла държавна система държи като заложници чужди граждани и изнудва и разиграва България и света. Спрямо такива терористи трябва да се вземат адекватни антитерористични мерки.
цитирайАллах, както и всички останали богове обичат истината. Друг е въпросът как последователите им тълкуват оставените завети...
Неверник е човек, който няма вяра, а не друговерец...
цитирайНеверник е човек, който няма вяра, а не друговерец...
4.
анонимен -
защо аллах
20.12.2006 20:07
20.12.2006 20:07
Какво има общо Той с това. Той ли ги обвинява, той ли ги осъжда. Не замесвайте името на Всевишния в делата на лудия диктатор Кадафи. Той ако е вярващ нямаше да ги осъди на смърт.
цитирайзащото ТЕ го намесиха първи.
цитирай
6.
анонимен -
za Estrella
20.12.2006 20:21
20.12.2006 20:21
Ами по-отношение на последното ти изречение, според всяка една вяра, останалите хора, които не я изповядват, всъщност нямат вяра. Тоест според източното православие католицизма, като вяра не съществува, според исляма, нас ни няма :) Така че, без да искам да се хващам за думите, просто внасям уточнение.
цитирай
7.
анонимен -
za Estrella
20.12.2006 20:21
20.12.2006 20:21
Ами по-отношение на последното ти изречение, според всяка една вяра, останалите хора, които не я изповядват, всъщност нямат вяра. Тоест според източното православие католицизма, като вяра не съществува, според исляма, нас ни няма :) Така че, без да искам да се хващам за думите, просто внасям уточнение.
цитирайТочно тук е "бъг"-а в религиите. Бърз и много повърхностен поглед на различните религиозни учения показва, че пророците на различните религии толерират ВЯРАТА, без значение в какво или в кого.
А неверник, според писанията, е човек, който не вярва в нищо, т.е атеист.
С времето обаче на всички им станало много по-изгодно да разбират неверник като човек от друга вяра, за да могат да оправдаят властолюбието си.
цитирайА неверник, според писанията, е човек, който не вярва в нищо, т.е атеист.
С времето обаче на всички им станало много по-изгодно да разбират неверник като човек от друга вяра, за да могат да оправдаят властолюбието си.
9.
анонимен -
aha-aha
20.12.2006 20:34
20.12.2006 20:34
Съгласие ... но само отчасти. Доста е прибързано да обобщиш какво толерират пророците, още повече, че те си падат толерантни, без друго.
Мисля, че по-скоро съвременното схващане за религиите и самосъзнанието изтласква убеждението, че вярата като самоцел е по-важна от божеството, но в миналото това би било ерес и някои от нас, до сега да е увесен някъде в противоположна на земното привличане поза.
цитирайМисля, че по-скоро съвременното схващане за религиите и самосъзнанието изтласква убеждението, че вярата като самоцел е по-важна от божеството, но в миналото това би било ерес и някои от нас, до сега да е увесен някъде в противоположна на земното привличане поза.
да кажеш, че в момента вярата е по-важна от самото божество ли? Не те разбрах...
За съжаление, колкото и да са логични нашите общи разсъждения на тема религия, не можем да променим мисленето на ислямските фундаменталисти ( които четат корана със затворени очи) и които много държат да обесят нашите хора...
цитирайЗа съжаление, колкото и да са логични нашите общи разсъждения на тема религия, не можем да променим мисленето на ислямските фундаменталисти ( които четат корана със затворени очи) и които много държат да обесят нашите хора...
11.
анонимен -
Това е вярно
20.12.2006 21:01
20.12.2006 21:01
Това е вярно за медиите, вчера ми щукна идеята, на всеки български сайт да има едно банерче или надпис със (да кажем) "Свобода за медиците в Либия". Аз имам един два сайта, които имат и случайни попадения от Google и другите търсачки. Това ще покаже че в България се вълнуваме от процеса, а и случайните чужди потребители могат и да се заинтересуват малко повече от въпроса.
цитирай
12.
анонимен -
ima o6te nadejda
20.12.2006 23:59
20.12.2006 23:59
az jiveja v Xolandia i tuk jivee semeistvo na palestinskijat doktor. dnes te se sre6tnaxa s politicite ot Xolanskijat parlament da pomoljat za pomo6t,kojato im be6e obe6tana.mnogo hora doidoha dnes da protestirat v tjahna za6tita.kolkoto pove4e se raz4uva tolkova pove4e 6ans ima da gi spasime.stiskame palci
цитирайв днес.бг работят ли някакви журналисти... въобще?
цитирай
14.
анонимен -
Дайте сайтовете за гласуване в защита на медиците
21.12.2006 05:51
21.12.2006 05:51
Снощи в новините казаха сайтове,единия беше френски,пишете ги тук да гласуваме
цитирайНо чух, че търсят. Сигурна съм, че с аналитичните, обективни и високоинтелектуални умения, които притежаваш, можеш да им помогнеш за качественото отразяване на процеса срещу българските медицински сестри в Либия.
цитирайна дребно ли ще се заяждаме? струва ми се, че днес.бг има претенцията да бъде информационен портал... освен купищата грешки, които могат да бъдат намерени (не се съмнявам в грамотността на авторите, съмнявам се, че има редактор или коректор на смяна), не виждам кое е обиктовно в повечето статии (за тази да не говорим. друг е въпросът, че ТИ засягаш обективността), аналитичността е относителна, но да речем, че я има, а високоинтелектуален са две думи. ако исках да чета нещо високо интелектуално, щях да отворя томче ийтс, а не днес.бг. никой не търси висока интелектуализация в новинарството. новината никога не е била поле на високото, нали? аз търся добри анализи на добър език. точкатата виждаш ли я?
цитирай
17.
анонимен -
синийтър
21.12.2006 10:57
21.12.2006 10:57
днес.бг не е информационен портал... но да речем, че не правиш разлика между портал и сайт.
високоинтелектуален е една дума, ... но да речем, че не правиш разлика.
отваряй си томче ийтс и бъди щастлив. И обективен. Точката виждаш ли я?
биляна
цитирайвисокоинтелектуален е една дума, ... но да речем, че не правиш разлика.
отваряй си томче ийтс и бъди щастлив. И обективен. Точката виждаш ли я?
биляна
нямаше в твойто изказване. За това се ядосах. Едно е на теб да не ти харесват анализите в днес.бг, друго е да възкликваш "Има ли журналисти". Със здраве.
цитирайto confront===
журналист е звание, което се придобива с труд, а не с диплома. ноу ъфенс. поздрави
пс2биляна мила другарко, социумът ме поставя в положение на емоционален дисбаланс. търся щастието с фенер. но нямам много време да го правя, защото имам друга работа. поздрави (харесвам сърдити хора)
цитирайжурналист е звание, което се придобива с труд, а не с диплома. ноу ъфенс. поздрави
пс2биляна мила другарко, социумът ме поставя в положение на емоционален дисбаланс. търся щастието с фенер. но нямам много време да го правя, защото имам друга работа. поздрави (харесвам сърдити хора)
20.
анонимен -
аллах
23.12.2006 23:18
23.12.2006 23:18
"Какво има общо Той с това. Той ли ги обвинява, той ли ги осъжда. Не замесвайте името на Всевишния в делата на лудия диктатор Кадафи. Той ако е вярващ нямаше да ги осъди на смърт." Аллах-всевишен...аллах е глист,лаино и много кофти бог!смърт за вси4ки които го зачитат!!!!смърт
цитирайIma edin Bog i tova e Isus. Koito varva v Nego nama da se posrami, a vinaga ste uspava.
цитирай
22.
анонимен -
Galqq
04.01.2007 21:59
04.01.2007 21:59
libiicite se proso paplach sram gi e da si priznaqt 4e zdravnta im sistema e bokluk !! mn hora koito sa emigranti sa podlojeni na stres zashtoto znaqt 4e dori i v evropeiskiqt saiuz nie sme prekaleno malki i nikoi ne ni obrashta vnimanie az samata sam emigrant v canada i kakvo nie bulgarite ne se podkrepqme ta kamoli nqkoi drug da ni zashtitava!!!!!!!
Svoboda za bulgarskite medici v libia!!
цитирайSvoboda za bulgarskite medici v libia!!
23.
анонимен -
eh
09.01.2007 11:37
09.01.2007 11:37
Ne mi e qsno zasto nameswate Bog ili Allah i dali toj iskal istinata,mnogo nistojni ednodnevki sme,4e dori da si izkarvame hlqba s dumi,pak trqbva da vnimavame kakvo govorim ili pishem,za da se upovavame na edin dobyr krai!Aide malko pove4e vqra,respekt i tolerantnost!
цитирай
24.
анонимен -
Защо Аллах ли?
10.01.2007 09:08
10.01.2007 09:08
Защото и автора като Кадафи не обича друговерците.
цитирай
25.
анонимен -
vinata
11.01.2007 07:34
11.01.2007 07:34
zachto vsihcki govorite parvosignalno....vina niakakva sigurno ima podlagali sa se za parite.ako bolnite deza biaha balgartcheta kak shte deistvame.kogato govorish za allah tova e bog nashiat tozi koito prati isus na zemiata.vsitshki evrei hristiani i musulmani imame edin bog
цитирайТърсене